Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Musse och Andreas på roadtrip för Peugeot

Publicerad: 29 Mars 2011, 09:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Kampsportsprofilerna Musse och Andreas kör blint runt i Europa som ett led i lanseringen av den nya modellen från Peugeot.


Ämnen i artikeln:

PeugeotMEC

– Dom har en skön jargong sinsemellan och är lite tokiga och galna. Det blir skönt och lite spännande när det är oförutsägbart, säger Kenneth Holmgren, marknadschef på Peugeot till dagensmedia.se

Det var i fredags som tv- och kampsportsprofilerna Musse Hasselvall och Andreas Halldén, i en helt ny Peugeot 508, påbörjade en bilresa från Stockholm.

Under åtta dagar ska de köra 508 mil mot ett okänt slutmål någonstans ute i Europa.

Hela resan filmas och streamas på kampanjsajten "508mil.se" där man varje dag kan bidra med fem gissningar till vad som är resans slutmål.

– Vi vill skapa väldigt hög kännedom om att vi har en ny produkt ute och skapa positiva associationer till varumärket, säger Kenneth Holmgren.

Vinnaren, som får en ny bil, presenteras på fredag i Rix FM med vilka kampanjen har ett redaktionellt samarbete. Resan uppdateras även genom sociala medier som Facebook.

Vart bilresan slutar är dock något som bilresenärerna Musse och Andreas inte känner till.

– De var livrädda för att försäga sig i direktsändning så de vet ingenting.

Webb- och radiokampanjen är framtagen i samarbete med Dempsey och Hard Hat Media. Mediebyrån MEC står bakom idén och genomförandet.

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

PeugeotMEC

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev