Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Musrestaurangen i Malmö vinner internationellt pris

Publicerad: 10 Maj 2017, 06:46
Uppdaterad: 10 Maj 2017, 07:13

Starcoms utomhusskylt vid minirestaurangen.

Miniatyrkampanjen "Size does matter to mice" gav guld till Starcom Malmö och City Gross i den internationella reklamtävlingen Festival of Media Global Awards.


Ämnen i artikeln:

Starcom MalmöCity Gross

Det var i december som miniatyrrestaurangen "Noix de vie" i Malmö charmade folk världen över och omskrevs av en uppsjö internationella medier.

Både privatpersoner och företag bidrog till att utforma musrestaurangen. Däribland Starcom Malmö tillsammans med kunden City Gross, genom att placera en utomhusskylt i minatyr vid restaurangen.

När vinnarna i årets upplaga av Festival of Media Global Awards korades i Rom häromdagen, kammade kampanjen, kallad "Size does matter to mice", hem guld i kategorin "Best creative use of media".

– Vi är så otroligt glada och stolta över att vinna guld i detta ärofyllda pris tillsammans med City Gross. Det är alltid kul när kunder vågar testa något nytt och när vi som mediebyrå får stå för både idé, strategi och utförande. Vi ser fram emot fler spännande kampanjer framöver, säger Maria Petersson, medieplanerare på Starcom Malmö, i ett pressmeddelande.

Festival of Media Global Awards är en internationell tävling inom reklam- och kommunikation.Tävlingen premierar kreativa medielösningar och vinnarna utses av en jury bestående av representanter både från annonsör- och byråsidan.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Starcom MalmöCity Gross

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev