Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Muppen Mark blir nyhetsankare

Publicerad: 3 April 2013, 05:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Media Markt lanserar reklamkonceptet ”Senaste Nytt”, där den rosa muppen Mark blir elektronikkedjans nyhetsankare. Bakom konceptet står DDB Stockholm.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmMedia Markt

Idag lanserar Media Markt sitt nya reklamkoncept ”Senaste Nytt” som omfattar reklamfilmer, rbs-sponsring, print, utomhus, dr, sociala medier, radio och butiksreklam. Den nya satsningen innebär att Media Markts huvudperson Mark gör ett karriärbyte, från lagerarbetare till nyhetsankare. Marks uppgift blir att presentera nyheter som är kopplade till det senaste inom hemelektronik.

– Vi vill förtydliga att det är produkterna som det handlar om. Varje gång vi går ut med en ny produkt vill vi lansera det som en nyhet, därför blir Mark nu vårt nyhetsankare, säger Anna Sjödin, kommunikationschef på Media Markt.

Konceptet lanseras med två reklamspottar som börjar visas ikväll, totalt har tolv reklamfilmer spelats in på det nya temat.

I samband med de nya filmerna införs även Media Markts nya kampanjslogan ”Allt det senaste. Billigt”.

Frida Wickberg

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmMedia Markt

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.