Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Muggvärmare ska locka hipsters

I samband med att Ica to go vid Hornstull öppnar lanserar mediebyrån IUM muggvärmare åt butiken tillsammans med Stadsmissionen Remake.

Sofia Hvenström


Publicerad: 12 December 2012, 13:47
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:01

Ämnen i artikeln:

IUM

Varje muggvärmare är unik, gjord i återvunnet material och har tillverkats av Stadsmissionen Remake – Stadsmissionens eget varumärke tar fram nya produkter av slitna kläder och möbler.

– Nu generaliserar jag lite här, vilket man kanske inte ska göra, men vi befinner oss vid Hornstull och Södermalm där många är intresserade av återvinning. Vi vill skapa en snackis bland alla lattemammor och hipsters att Ica to go har öppnat, säger Nikolina Gorupec, creative media manager på IUM.

Muggvärmarna är en del av lanseringsplanen, i vilken även event, lokalanpassad mobilmarknadsföring samt utomhusreklam i anslutning i tunnelbaneuppgången ingår.

– På två dagar har Ica sålt över 50 stycken muggvärmare. Jag var där i morse och under bara en timme såldes runt tio stycken. Folk är engagerade och det känns väldigt roligt.

Från och med den här veckan går muggvärmarna att köpa för 29 kronor, där hela summan oavkortat går till Stadsmissionen. Vid köpet ingår även en kopp kaffe.

Ämnen i artikeln:

IUM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.