Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

MUF jobbar på i höstkampanj

Höstkampanjen för Moderata ungdomsförbundet tar avstamp i jobb och utbildning.


Publicerad 2011-10-17 09:25
Uppdaterad 2015-12-06 14:54

Ämnen i artikeln:

MUF

Dela artikeln:

Moderata ungdomsförbundet, MUF, har tagit fram en höstkampanj som ska belysa ungas problem dels på arbetsmarknaden och dels vad gäller utbildning. Kampanjen heter "Jag jobbar på det!", och denna slogan återkommer i samtligt kampanjmaterial som består av affischer, foldrar, knappar och t-shirts.

– Vi ville att materialet skulle ha en personlig bärare, men sedan kommer kampanjen att genomsyra även annan kommunikation, som hemsidan. Vi vill visa att vi vill fortsätta att göra Sverige bättre oavsett om alliansen styr Sverige eller inte, säger MUF:s förbundsordförande Erik Bengtzboe till dagensmedia.se.

Kampanjmaterialet är framtaget tillsammans med kommunikationsbyrån Rå Kommunikation och använder sig av den moderatblå färgen och en kontrasterande rosa färg. I materialets slogan är pricken i utropstecknet utformat som ett hjärta. Erik Bengtzboe säger att detta är en del i en personligt tilltal.

– Vi ville ha ett tydligt material som snabbt och enkelt kommunicerar vårt budskap, men samtidigt ha en personlig avsändare. Det ska finnas en personlig prägel eftersom att det är ett personligt ställningstagande, säger han.

Till kampanjen hör även en tävling där det distrikt som värvar flest medlemmar bland annat vinner centrala kansliets tjänstemän för en dag. MUF kommer att använda sig av kampanjmaterialet fram till jul.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.