Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

MTV lanserar egna chips

Publicerad: 17 Mars 2016, 12:52
Uppdaterad: 17 Mars 2016, 12:56

MTV låter tittarna designa egna chipspåsar inför premiären av tv-serierna ”Awkward” och ”Faking it”.


Ämnen i artikeln:

MTV

För att uppmärksamma säsongspremiären av tonårsserierna ”Awkward” och ”Faking it” lanserar MTV kampanjen ”Relation Chips” tillsammans med byrån Oakwood.

Kampanjen sätter, precis som serierna, relationer i fokus och på kampanjsajten kan fansen ladda upp en personlig bild på chipspåsen och skräddarsy förpackningsdesignen.

Utifrån vilken bild och relation man valt väljs därefter smak, exempelvis ”salty”, ”cheesy” eller ”hot”. Tittarna har sedan möjlighet att vinna ”ett lass chips” levererat till dörren genom att dela sin chipspåse i sociala medier under hashtaggen #relationchips.

– Tv-serierna är fokuserade på relationer och huvudmålgruppen är tonåringar. Kärleksliv, sexliv och relationer är väldigt viktigt för dem och vi ville spela på det. Vi ville låta fansen vara en del av något samtidigt som de kan uttrycka sig själva. Vi leker med ordet relationship i kampanjen och knyter ihop säcken fint eftersom tonåringar gillar att titta på serierna tillsammans med vänner, samtidigt som de kan njuta av en påse chips, säger Kelly Cane, kundansvarig på Oakwood, till Dagens Media.

Kampanjen kommer att rulla online, i tv och utomhus. Chipsen har tagits fram i samarbete med Svenska lantchips.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MTV

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev