Kampanjer
MTR Express satsar på actionfilmer
Publicerad: 17 maj 2016, 06:47
Uppdaterad: 17 maj 2016, 07:53
Igår lanserades MTR Express sin första actionbaserade reklamfilm anpassad efter digitala kanaler.
En man iklädd svart kostym och fluga springer över hustaken i Stockholm, kastar sig ned för trappor och voltar över ett gäng ungdomar på centralstationen.
"Parkourfilmen" är den första av flera nya actionbaserade reklamfilmer i MTR Express digitala kampanj som kommer synas på Instagram, Facebook och Youtube.
– Vårt primära fokus ligger på den digitala arenan eftersom våra resor säljs på mtr.se och i vår app. Genom att producera filmer exklusivt för de sociala kanalerna, kommer vi närmare kunderna vid deras köpbeslut, säger MTR Express sälj- och marknadschef Per Nasfi i ett pressmeddelande.
Temat för den första filmen handlar om hur MTR Express hjälper resenärerna att hålla sina löften med koppling till tågens punktlighet. Mannen i kostymen är den internationella parkourmästaren Marcus “Zyrken” Gustafsson som spelar huvudrollen i filmen tillsammans stuntkvinnan Melissa Miller.
Filmen är producerad i samarbete med IMA International Management Agency som är ett skandinaviskt management- och produktionsbolag etablerat i Stockholm, London, New York och Los Angeles.
Se filmen här.