Gå direkt till textinnehållet

MTR Express satsar på actionfilmer

Igår lanserades MTR Express sin första actionbaserade reklamfilm anpassad efter digitala kanaler.

En man iklädd svart kostym och fluga springer över hustaken i Stockholm, kastar sig ned för trappor och voltar över ett gäng ungdomar på centralstationen.

"Parkourfilmen" är den första av flera nya actionbaserade reklamfilmer i MTR Express digitala kampanj som kommer synas på Instagram, Facebook och Youtube.

– Vårt primära fokus ligger på den digitala arenan eftersom våra resor säljs på mtr.se och i vår app. Genom att producera filmer exklusivt för de sociala kanalerna, kommer vi närmare kunderna vid deras köpbeslut, säger MTR Express sälj- och marknadschef Per Nasfi i ett pressmeddelande.

Temat för den första filmen handlar om hur MTR Express hjälper resenärerna att hålla sina löften med koppling till tågens punktlighet. Mannen i kostymen är den internationella parkourmästaren Marcus “Zyrken” Gustafsson som spelar huvudrollen i filmen tillsammans stuntkvinnan Melissa Miller.

Filmen är producerad i samarbete med IMA International Management Agency som är ett skandinaviskt management- och produktionsbolag etablerat i Stockholm, London, New York och Los Angeles.

Se filmen här.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2016-05-17 06.47Uppdaterad 2016-05-17 07.53

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: