Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mr Green i stor Star Trek-kampanj

Publicerad: 30 Mars 2011, 09:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Casinosajten Mr Green lanserar Star Trek-spel – och går ut i stor rymdkampanj. "Alla har ju någon relation till Star Trek", säger Claes Dahlén, Sverigechef på Mr Green.


Ämnen i artikeln:

Mr GreenWisely

Nyligen fick nätcasinosajten Mr Green rättigheterna till Star Trek-licensen för casinospel.

Nu går man ut i en jättekampanj i webb och tv för att marknadsföra sajten och även det nya enarmade banditspelet.

– Vi har förväntningar på att få så många nya medlemmar som möjligt. Det handlar i grund och botten om en rekryteringskampanj, säger Claes Dahlén.

I och med att William Shatner, mer känd som Kapten Kirk, nyligen fyllde 80 år lanserar Mr Green även en Facebook-tävling med Star Trek-frågor där användarna kan utmana sina vänner.

Tävlingen, som har en vinstsumma på 10 000 kronor, avslutas 10 maj.

– Alla har ju någon relation till Star Trek, vi tycker att det är kul med en frågesporttävling där man kan utmana sina kompisar, säger Claes Dahlén.

Hur mycket har ni spenderat på den här kampanjen?

– Det kan jag inte gå in på, men det har kostat en del, säger Claes Dahlén.

Kampanjen går i både SBS:s och MTG:s tv-kanaler och med banners på sajter som hitta.se och Tradera. Kampanjen rullar under sex veckor. Bakom webbannonseringen står Wisely.

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

Mr GreenWisely

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.