Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

MQ sjösätter digitalsatsning

Publicerad: 22 Augusti 2013, 08:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

Med hjälp av pr-byrån Ibeyostudio ska MQ ska bli synligare i sociala medier.


Det var i maj i år som MQ anlitade Ibeyostudio med uppdraget att stärka klädkedjans marknadsposition i Sverige.

Ett viktigt steg i den planen är en uttökad närvaro i sociala medier. Startskottet blir Damernas Världs gala Guldknappen som MQ är huvudsponsor till.

Under galan kommer MQ bland annat ha en monter där Guldknappens besökare kan få stylingtips och fotograferas.

Väljer besökaren att publicera sin bild på Instagram får hen vara med och tävla om ett presentkort på 10 000 kronor. Något som MQ hoppas ska stärka relationen till kunderna.

Eventet är dock bara en del av MQ:s digitala satsning. Bland annat ska en ny sajt och webbshop utvecklas samtidigt som närvaron i de sociala medierna ökar.

– Vi kan se att intresset för MQ i digitala kanaler ökar för varje dag. Mer än 50 procent av trafiken till vår webshop kommer numera från mobila enheter, och vi har en stark följarbas i sociala medier. Nu hoppas vi kunna utveckla dessa typer av plattformar, för att fortsätta vara en inspirerande och modern modedestination för hela Sverige, säger MQ:s marknadschef Magnus Johansson i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.