Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Mp sätter sakfrågor i centrum

Publicerad: 28 maj 2009, 11:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

I dag presenterar Miljöpartiet sina reklamfilmer inför EU-valet. Språkröret Peter Eriksson har inte köpt något medieutrymme och hoppas istället på att filmerna sprider sig i sociala medier. <b>Se filmerna på Dagensmedia.se</b>.


Det är 36 gröna partier i Europa som gått samman och bildat European Green Party, som står bakom filmerna. Miljöpartiets språkrör Peter Eriksson har suttit med i arbetsgruppen:

- Alla svenska partier pratar om att de vill göra något åt miljön och klimatet, men det är bara vi som har konkreta förslag. De har vi försökt tydliggöra i filmerna, säger han till Dagensmedia.se.

Reklamfilmerna är framtagna i samarbete med den danska reklambyrån Wasabi och kommer att ligga på bland annat Miljöpartiets hemsida. Förhoppningen är att filmerna ska spridas i olika sociala medier.

- Vi tror att det kommer att få en bred spridning på det här sättet. Vi har även för lite resurser för att köpa medieutrymme, det kostar helt enkelt för mycket, säger Peter Eriksson.

Linus Kannerberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.