Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Motorola sågar Iphone 7 i ny reklam

Publicerad: 16 September 2016, 10:56
Uppdaterad: 16 September 2016, 11:05

Smartphone-utmanaren Motorola går hårt åt Apple och nya Iphone 7 i en reklamkampanj för nya telefonen Moto Z.


Ämnen i artikeln:

IphoneAppleSamsung

Smartphone-utmanaren Motorola går hårt åt Apple och nya Iphone 7 i en reklamkampanj för nya telefonen Moto Z.

I en helsidesannons i New York Times uppmanar Motorola konsumenterna att "skippa sjuorna". Annonsen är en uppenbar spark mot smartphone-dominanten Apple, som just släppt Iphone 7, men även mot marknadstvåan Samsungs nya Galaxy Note 7.

"Första generationen Iphone ändrade allt när den kom, men det är nio år sedan", skriver Motorola, och menar att förbättringarna i de nya telefonerna är för små och obetydliga, och mest handlar om några centimeter större skärmar och några få pixlar fler i kamerorna.

Istället är det nu Motorola som revolutionerar branschen och omdefinierar vad en smartphone kan vara, är budskapet.

"Our industry was built on thinking differently. Some have forgotten", skriver Motorola och syftar på Apples tidigare slogan "Think different".

"So for now, we'll carry the torch", fortsätter Motorola och avslutar med devisen "Different is better".

Kampanjen omfattar även en film där Moto Z visas för en fokusgrupp med smartphone-användare, och presenteras som en prototyp för en ny Iphone. Videon är gjord av Weber Shandwick.

 

Iphone 7 fick ljumma reaktioner efter lanseringen i förra veckan, samtidigt som Samsungs varumärke drabbats hårt av att telefontillverkaren har behöv återkalla över en miljon Galaxy Note 7-telefoner.

"Det är en smart tidpunkt för Motorola att söka position som en seriös smartphone-aktör, och alliera sig med dem som är besvikna", skriver Adweek om kampanjen.


Ämnen i artikeln:

IphoneAppleSamsung

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.