Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Mood Stockholm synar modets betydelse i sömmarna

Vad säger dina kläder om dig? Det är frågan Mood Stockholm ställer sig i sin nya höstkampanj ”Speak with style”.


Publicerad 2016-09-26 08:04
Uppdaterad 2016-09-26 12:21

Ämnen i artikeln:

Moodgallerian

Dela artikeln:

Idag lanseras Mood Stockholms nya höstkampanj ”Speak with style”. Som ett led i detta har Mood Stockholm samarbetat med modeforskaren Emma Lindblad som analyserar vad kläderna säger om personen som bär dem.

Emma Lindblad forskar om modets identitetsskapande funktioner och sociala och kulturella aspekter, vilket även ligger till grund för alla analyser hon gör inom ramen för kampanjen.   

– Mode är en viktig kulturyttring och speglar hur vi förhåller oss till samhällets normer och formar även vår identitet. Våra klädval påverkar hur vi uttrycker vår personliga identitet och hur vi förstår oss själva och varandra, säger Emma Lindblad i ett pressmeddelande.

Kampanjen presenteras i form av annonsering med 5-serie i tunnelbanan, digitala filmer och interaktiv instagramaktivitet. Instagramaktiviteteten innebär att den som under vecka 39 lägger upp en outfitbild på sin egen Instagram med hashtag #speakwithstyle får en snabbanalys av vad plaggen säger om personen i fråga.

Mood Stockholms reklambyrå är Volt.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.