Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mood gör din önskelista till reklam

Publicerad: 1 December 2015, 09:36
Uppdaterad: 26 September 2016, 08:06

Mood Stockholm lanserar julkampanjen "The Perfect Gift", där Stockholmarna får sprida sina önskelistor genom reklamytor.


I höstas förvandlade Mood Stockholm sina köpta kanaler till dejtingannonser, och hoppades på så vis hjälpa människor att hitta kärleken. Nu fylls de istället med önskelistor, för att ge fler chansen att få det de vill ha i jul.

– Vi spinner vidare på idén att låta våra besökare ta plats i vår reklam. Vi vill erbjuda citymänniskan en härligare upplevelse, och då passar det ju utmärkt att vara den som möjliggör lite extra lycka, njutning och trivsel i deras liv, säger Åsa Bergendorf, marknadsansvarig på Mood Stockholm, i ett pressmeddelande.

Kampanjen som tagits fram av Volt ger besökare möjligheten att skapa en önskelista från ett urval av produkter från butikerna i Mood Stockholm, och sedan boka en reklamplats åt den. Reklamytorna består av tidningsannonser, playskärmar i tunnelbanestationer, utomhustavlor och projiceringar.

Kampanjen pågår vecka 49-51 på kampanjsidan www.theperfectgift.se och det kommer att släppas cirka 45 bokningsbara ytor om dagen. Produktionsbolaget är We Are Yours.

Läs även:

Singlar frontar Moods höstkampanj

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.