Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mood firar bananens dag i den nya kampanjen

Publicerad: 14 April 2015, 12:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Bananscones, köttben och stadsodling. Det är några av sakerna som ingår i Moods kampanj där de uppmanar människor till att fira annorlunda dagar.


I Moods nya kampanj "There is always somehing to celebrate" vill Mood, tillsammans med reklambyrån Volt, uppmana människor att fira mer.

– Vi firar gärna hela tiden, men nu har vi särskilt uppmärksammat vissa dagar nu och i nästa vecka. I dag firar vi till exempel "look up at the sky day" och kommer bland annat ha en workshop där personer får lära sig mer om stadsodling, säger Karin Lagerqvist, marknadschef på Mood, till Dagens Media.

Andra dagar som Mood kommer att uppmärksamma är bland annat "Banana Day" där tv-kocken Leila Lindholm bjuder på bananscones och signera böcker samt "Bulldogs are beautiful day" där hundägare ska kunna hämta gratis köttben till sina hundar.

– Mood står mycket för att man ska njuta av livet och hitta både stort och smått att fira i vardagen. Vi tycker att det här rimmar bra med vårt koncept, säger Karin Lagerqvist.

Kampanjen körde igång i dag och pågår fram till 26 april. Den kommer att synas både i tidningar och utomhus och på Moods hemsida kan besökarna se de dagar som ska firas under april.

– Det är jättespännande att det är första dagen. Nu kör vi snart igång workshoppen på vår terass. Vi skickade ut inbjudningar och platserna fylldes upp snabbt. Det kommer att vara 40 deltagare och jag hoppas på en lyckad eftermiddag, säger Karin Lagerqvist.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.