Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Montazami är tillbaka – utan tofsar

Den förra kampanjen blev en stor succé. Nu är Maria Montazami tillbaka i Vings största vintersatsning på länge.

Synnöve Almer


Publicerad: 04 Augusti 2011, 07:38
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:03

Ämnen i artikeln:

VingForsman Bodenfors

Solen skiner och många svenskar njuter av semester och har tid över att tänka på vinterns resor. Då drar Vingresor igång sin vinterkampanj som är ovanligt påkostad i år.

Välkända och folkkära Maria Montazami är återigen frontfigur för Forsman & Bodenfors reklam. Kampanjtemat är “Bo bättre" och de sju reklamfilmerna är inspelade på Vings Hotel på Gran Canaria.

– När Forsman & Bodenfors kom med idén att använda Maria Montazami för ett år sedan var vi lite fundersamma så vi gjorde en undersökning. Det visade sig att 97,5 procent av målgruppen, kvinnor 29-49 år, tyckte bra om henne eller var neutrala, så då sa vi att vi kör, berättar Claes Pellvik, marknadschef på Ving.

Kampanjen med Hollywood-frun rullade i julas och blev en av resejättens mest framgångsrika någonsin både sett till reklamtracking och försäljning.

– Den här gången har vi lagt ännu mer tonvikt på estetik och reslust. Vi har kryddat med Marias speciella humor, men vi har lämnat tofsarna och ostbågarna för att alla känner till det ändå. Maria håller och är folkkärare än någonsin, säger Claes Pellvik.

Förutom tv-reklamen, blir det en bred printsatsning, en kampanjsida på Ving.se och inspirationsmagasinet “Vings Värld”, som går ut till trogna kunder och finns tillgänglig på läsplatta. Det blir också marknadsföring i sociala medier.

Reklamen rullar på fram till slutet av oktober. Byråerna som står bakom är Forsman & Bodenfors, Vings inhouse-byrå, OMD och Sara Haag AB.

Ämnen i artikeln:

VingForsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.