Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Momentum: "Kattmat kommuniceras ofta själlöst"

Med ordvitsar och specialfoder hoppas Mjau kunna locka till sig fler kattägare. Den nya kampanjen har gjorts av Momentum.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Februari 2015, 07:22
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:14

Ämnen i artikeln:

Momentum

För att kunna utmana de multinationella kattmatsföretagen har Mjau utvecklat ett nytt sortiment. Först ut i den nya kampanjen är en reklamfilm som marknadsför ett nytt foder, särskilt framtaget för kastrerade katter. Bakom filmen, som går under namnet Mjaueluja, står reklambyrån Momentum.

– Kattägare är otroligt engagerade, därför är det förvånande att kattmat ofta kommuniceras relativt själlöst och tråkigt. Att produkten vänder sig till kastrerade katter öppnar upp för humor, skriver Markus Näslund, creative director på Momentum, i ett pressmeddelande.

Under vecka 6 börjar filmen sändas. Den rikstäckande kampanjen består också av en stor digital satsning.

– Just nu är vi inne i en spännande fas, skriver Fredrik Krook, marknads- och innovationschef på Mjau, i ett pressmedelande.

Ämnen i artikeln:

Momentum

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.