Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Molly Sandén och Telia kampanjar mot näthatet – med sång

Molly Sandéns och Magnus Carlsons låt är en del av en större kommande kampanj framtagen av Telia. ”Den kommer vara en central del i det hela”, säger Lars "Laxen" Axelsson, marknadschef på Telia.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Publicerad: 07 April 2016, 14:00
Uppdaterad: 07 April 2016, 14:48

Ämnen i artikeln:

Telia

För fjärde året i rad har stiftelsen Friends publicerat en nätrapport i syfte att fånga upp barns och ungas röster om kränkningar och mobbning på nätet.

Undersökningen visar att varannan ung använder mobil, dator och surfplatta i genomsnitt tre till sex timmar per dag. I rapporten uppger även en av tre att hen har blivit utsatt för nätkränkningar det senaste året.

Därför vill Telia, som är Friends huvudsponsor, göra en markering mot kränkningar på nätet.

– Det här är en jätteviktig fråga för Telia. Samarbetet med Friends har pågått sen 2009 med en kortare paus. Nu tar vi upp ämnet ännu en gång och lanserar en kampanj som kommer bli svår att missa, säger Lars Axelsson, marknadschef på Telia till Dagens Media.

En central del blir en duett inspelad av Molly Sandén och Magnus Carlson från Weeping Willows.

– I den här kampanjen och i den här låten ville vi hitta någon som var relevant. Molly var en person som vi verkligen ville ha med och då var det så himla passande att hon redan är engagerad i Friends arbete, säger Lars Axelsson.

Låten heter ”Jag hatar hat” och är en svensk version av Razzy Baileys ”I hate hate”.

– Jag har en lång relation till Friends och har varit en av deras ambassadörer i flera år nu. Det är för mig en väldigt varm hjärtefråga, just för att jag själv också vet vad det kan göra med en. Om jag hade makten hade jag fyllt varenda kommentarsfält, varenda Instagrambild, varenda Facebookstatus med bara massa massa kärlek, säger Molly Sandén i ett pressmeddelande.

Låten lanseras den 15 april via Sony Music.

Ämnen i artikeln:

Telia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.