Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Moderookiesar på stans pelare

Publicerad: 9 Februari 2009, 08:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:25

Siska, Mori & Mimosa och Solbrun är några av de tolv mindre designföretag som visar sina kollektioner på Stockholms utepelare med start i dag. Projektet "Rookies coaching rookies" är ett samarbete mellan Moderådet och reklamskolan Berghs.


- Syftet är att ge studenterna ett träningsobjekt och samtidigt uppmärksamma de här designerföretagen. Det här är en fantastisk möjlighet för dem att stärka sitt varumärke, säger Helena Mellström, marknadschef på Svenska Moderådet.

Clear Channel deltar i projektet genom att erbjuda plats på 24 bakbelysta annonspelare i centrala Stockholm under modeveckan. Projektet marknadsförs även med ett event på Café Opera i Stockholm på torsdag. På webben kan alla som vill rösta fram den bästa modebilden på Aftonbladets Sofis Mode.

70 Berghs-elever är med i projektet. De har fått stöd och feedback från en jury som har bedömt arbetet under resans gång.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.