Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Moderaternas kommunikationschef om SSU:s tårtfilm: "De känner sig stressade"

Publicerad: 29 Juli 2014, 08:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:32

SSU kallade Alliansens tårtfilm för "pajig". Nu svarar Moderaternas kommunikationschef på kritiken.


Ämnen i artikeln:

Alliansen

Pajkastningen mellan Alliansen och SSU är i full gång efter att Alliansen attackerat oppositionens politik med en tårtfilm och SSU svarat med en egen version av tårtfilmen.

– Alliansen släppte en tårtreklamfilm utan att prata om sin egen politik. Det tyckte vi var lite pajigt. Så vi gjorde filmen Alliansen borde ha gjort, om vad 8 år av allianspolitik åstadkommit för jobben, skolan och ekonomin, sade Juan-Pablo Roa, kommunikationsstrateg på SSU, tidigare i dag till Dagens Media.

Nu svarar Per Nilsson, analys- och kommunikationschef på Moderaterna, på kritiken.

– Alliansens film handlar om att med glimten i ögat tydliggöra skillnaderna inför valet. En samlad allians som vill att 250 000 nya jobb ska bli ännu fler står mot en splittrad vänsteropposition som inte har presenterat ett regeringsalternativ och undvikt att lämna besked i sakfråga efter sakfråga, säger han till Dagens Media.

Att SSU kopierat konceptet för Alliansens reklamfilm och gör en egen version är "väl kul", men det förändrar inte sakläget inför valet, menar Per Nilsson.

– Det är bra och roligt att Alliansens film väcker reaktioner och det är tydligt att Socialdemokraterna känner sig stressade av budskapet.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Alliansen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev