Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mode ska sälja tvättmaskiner

Publicerad: 1 November 2013, 07:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:57

LG lanserar tvättmaskinen Big-in combo med reklamtemat ”LG Fashion Pilots”.


Ämnen i artikeln:

M C Saatchi

Kampanjen är huvudsakligen digital. Några testpiloter har fått en tvättmaskin installerad i sina hem och ska under fem veckor blogga om mode, tvätt och andra vardagsbestyr för LG:s räkning.

I Sverige är det Henrik Blennmark, Charlotta Hellström och Ludovic Björk som ska stå för bloggandet.

– Trots att det finns så många frågetecken kring tvätt så är det väldigt få som skriver om det. LG Fashion Pilots ger oss en fin möjlighet att med slutanvändares egna ord visa hur Big-In Combo kan underlätta din vardag och samtidigt bli mer transparenta i vår marknadsföring, säger Daniel Lamborn, marknadschef för hemelektronik på LG Electronics.

Kampanjen går även i Finland, Norge och Danmark. Den är framtagen av reklambyrån M&C Saatchi.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

M C Saatchi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.