Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mobilebet utmanar "The Mauler"

Publicerad: 19 Januari 2018, 08:22
Uppdaterad: 19 Januari 2018, 13:28

Spelbolaget testar MMA-stjärnans gränser. Se kampanjfilmen här.


Sedan oktober 2017 är MMA-fightern "The Mauler" en av spelbolaget Mobilebets ansikten utåt. Samarbetet har bland annat inneburit att han synts i reklamfilmer både linjärt och digitalt.

I samband med reklamsamarbetet har Mobilebet också beslutat sig för att testa MMA-fighterns gränser i form av flertalet utmaningar.

I den första, utmanande, reklamfilmen, som gjorts tillsammans med byrån Passion Lab, får vi se hur "The Mauler" kastar sig ned för Skurubron, i Nacka utanför Stockholm. Mobilebets undran inför den första utmaningen: "Frågan är hur den 196 cm långa MMA-stjärnan känner för att hänga ensam i ett rep 32 meter ovanför vattnet. Är han lika tuff där som i ringen?"

MMA-stjärnans svar:

– Den största kicken är att vinna en fight, det går inte att slå, säger han i ett pressmeddelande.

Se filmen i spelaren ovan.

Arbetsgrupp på Passion Lab

Creative director: Niklas Turner Olovzon

Ad: Per Berthels

Copywriter: Marie Swahn

Producent, sociala medier: Johanna Mannefred

Produktionsledare: Christofer Wikmark

Kundansvarig projektledare: Susanne Zabrodsky

Produktionsbyrå: Another Brother.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.