Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Mobilabonnemanget Vimla lanseras med "vanliga människor"

Publicerad: 25 Mars 2014, 08:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:43

Vimla, ett nytt mobilabonnemang, satsar på enkelhet och pris.


Ämnen i artikeln:

Telenor

"Vanliga människor", däribland en pensionär, en frilansjournalist och en matematiker, ska hjälpa till att utveckla och marknadsföra Vimlas abonnemang.

Efter att ha testat produkten har de bjudits in till ett utvärderingssamtal där de får vädra sina åsikter om abonnemanget.

Vimla, som är en del av Telenor, vill ha det enkelt och billigt, utan bindningstid och pappersfakturor.

– Till skillnad från de stora operatörerna så fokuserar vi på en enklare modell med fokus på enkelhet och pris, säger Johan Littorin, Vimlas grundare, till Dagens Media och fortsätter:

 – Efter att ha lyssnat på många kunder har vi märkt att det finns stort intresse av att vara med och påverka. Det finns ett missnöje över bindningstider, dolda avgifter och luddiga villkor. 

Vimla jobbar tillsammans med pr-byrån Jung Relations, och kommer att marknadsföra sig bland annat på sociala medier.

Genom att existerande kunder tipsar sina vänner får de reducerat pris. Kunderna kan också komma med förslag, feedback och diskutera produkten på Vimlas sajt.

– Vi kommer inte att göra på traditionellt vis och köpa reklam. Istället fokuserar vi på att göra befintliga medlemmar nöjda och skapa incitament till att sprida vårt namn vidare och skapa kännedom. Vi kommer också att köra en hel del grejer på sociala medier. Det är mycket på gång, men i nuläget kan jag inte avslöja så mycket, säger Johan Littorin.

Pär Ullrich


Ämnen i artikeln:

Telenor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev