Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

MMA-fightern vs David Sundin i nya kampanjen

Publicerad: 27 Februari 2015, 08:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Armhävningstävlingar och andra styrkemätningar ska visa att det räcker med en hand för att använda Mobilbet.


Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

I Mobilbets senaste kampanj står MMA-fightern Simon Sköld som ambassadör för spelbolaget. Kampanjen, som går under namnet "En hand räcker" ska visa att det räcker med en hand för att spela på Mobilbets mobilsajt. Detta är spelbolagets första kampanj i Sverige.

– Att använda en sportprofil ligger nära till hands när man jobbar med odds. Vi ville hitta någon som har ett bredare spektra och då blev det perfekt med Simon Sköld, säger Joachim Berntzon, projektledare och kundansvarig på reklambyrån Berntzon Bylund som står bakom kampanjen, till Dagens Media, och fortsätter:

– Han är ung, modern och har en skön framtoning. Han bloggar till exempel om mode och är även i början på sin karriär.

I en serie filmer ska Simon Sköld möta komikern och reklamprofilen David Sundin i ett antal kraftmätningar som har med temat "En hand räcker" att göra. Det kan exempelvis handla om en armhävningstävling där Simon Sköld bara får använda en arm.

– David Sundin är en helt fantastisk person som är oerhört duktig när det gäller komiska situationer. Vi tror att Mobilbets målgrupp kan känna igen sig mycket i honom. Han är en lite lätt överviktig kille som gärna vill träna och bli ”fit”. Ett komiskt geni, säger Joachim Berntzon.

David Sundin är ju gammal reklamare själv. Hur inblandad har han varit i att spåna fram idéer i det här?

– Han har inte varit inblandad i själva idéutvecklingen, men han har fått helt fria händer med sitt eget manus när han har pratat. Vi lanserar även ett antal små dokumentärfilmer som ska släppas på sidan och där är David sig själv, säger Joachim Berntzon.

Kampanjen ska innefatta såväl tv-reklam och printannonsering som digitala- och sociala medier. Den ska fortsätta under hela 2015.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev