Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Mitsubishi i interaktiv kampanj

Publicerad: 28 mars 2014, 08:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:43

Biltillverkaren ställer ut den nya modellen Outlander Plug-in Hybrid på Arlanda för att locka affärsresenärer.


Kampanjen sker i samarbete med mediebyrån Bizkit och eventbyrån Onemotion.

I montern, som tagits fram av Onemotion, står bilen på en ramp omgiven av skärmar på golv och väggar. Innehållet i skärmarna kan styras av monterns besökare och de bilderna som visualiseras varierar mellan stadsmiljö, kustremsa, vinterförhållanden och skogskörning.

– Vi är på Arlanda för att möta affärsresenärer. Här passerar mycket folk från hela landet som ofta kör tjänstebil, och det här är en chans för oss att lyfta fram en av våra fyrhjulsdrivna bilar, säger Daniel Widigs, marknadschef för Mitsubishi Motors Sverige, till Dagens Media.

Kampanjen kommer att pågå under fem veckor, och Daniel Widings är nöjd med hur den har fungerat hittills.

– Det finns en skön känsla i de interaktiva momenten. Vi vill att fler ska få uppleva bilen i verkligheten, och det är kul att träffa många människor, säger han.

Pär Ullrich

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.