Minskar marknadsföringskostnaderna

Magnus Silfverberg, vd på Betsson, tror att företagets marknadsföringskostnader kommer att sjunka efter andra kvartalet 2012.

Betssons marknadsföringskostnader ökade under årets andra kvartal med 111 procent till 150 miljoner kronor, något som förklaras delvis av särskilda marknadsföringsinsatser under fotbolls-EM och utökade marknadsinvesteringar på nyreglerade marknader såsom Danmark, skriver Nyhetsbyrån Direkt på di.se i dag.

Enligt Magnus Silfverberg, vd på Betsson, kommer dock marknadsföringskostnaderna att minska framöver.

– Vi kommer att normalisera marknadsföringskostnadernas andel av intäkterna framöver till en nivå som ligger mer i nivå med det historiska genomsnittet, vilket är lite högre än 21 procent, säger han till Nyhetsbyrån Direkt.

Samtidigt kommer marknadsinvesteringarna i de nyreglerade marknaderna att fortsätta, exempelvis i Italien.

– De blev inte så stora som vi hade tänkt eftersom vi av tekniska skäl fick skjuta på lanseringen något till i slutet i stället för i mitten av det andra kvartalet. Därför hann vi inte spendera lika mycket som tänkt, så det kommer att komma lite mer i det tredje kvartalet i stället, säger Magnus Silfverberg.

Publicerad 2012-07-24 09.24Uppdaterad 2015-12-06 14.16

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: