Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Minskar marknadsföringskostnaderna

Magnus Silfverberg, vd på Betsson, tror att företagets marknadsföringskostnader kommer att sjunka efter andra kvartalet 2012.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Juli 2012, 09:24
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:16

Ämnen i artikeln:

Betsson

Betssons marknadsföringskostnader ökade under årets andra kvartal med 111 procent till 150 miljoner kronor, något som förklaras delvis av särskilda marknadsföringsinsatser under fotbolls-EM och utökade marknadsinvesteringar på nyreglerade marknader såsom Danmark, skriver Nyhetsbyrån Direkt på di.se i dag.

Enligt Magnus Silfverberg, vd på Betsson, kommer dock marknadsföringskostnaderna att minska framöver.

– Vi kommer att normalisera marknadsföringskostnadernas andel av intäkterna framöver till en nivå som ligger mer i nivå med det historiska genomsnittet, vilket är lite högre än 21 procent, säger han till Nyhetsbyrån Direkt.

Samtidigt kommer marknadsinvesteringarna i de nyreglerade marknaderna att fortsätta, exempelvis i Italien.

– De blev inte så stora som vi hade tänkt eftersom vi av tekniska skäl fick skjuta på lanseringen något till i slutet i stället för i mitten av det andra kvartalet. Därför hann vi inte spendera lika mycket som tänkt, så det kommer att komma lite mer i det tredje kvartalet i stället, säger Magnus Silfverberg.

Ämnen i artikeln:

Betsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.