Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Minimalism när Nordea släpper Apple Pay

”Ta-daa!” lyder budskapet när Nordea lanserar Apple Pay.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Oktober 2017, 11:08
Uppdaterad: 26 Oktober 2017, 11:08

Ämnen i artikeln:

NordeaMcCann Stockholm

Nordeas kampanj för Apple Pay i print. Reklambyrå är McCann Stockholm.

Apple Pay låter användarna betala med hjälp av sin Iphone. Enligt Nordea är banken nu först ut i Sverige med att lansera tjänsten.

Och just nyhetsvärdet när något som Nordea och reklambyrån McCann tar fasta på i kampanjen, som rullar i print, digitala medier och även utomhus.

Korta, koncisa budskap som ”Ta-daa!”, ”Whoop Whoop!” och ”Boom!” och ett minimalistiskt manér ska dessutom spegla enkelheten i Apple Pay.

– Vi arbetar ständigt för att förenkla våra kunders vardag. Med Apple Pay ger vi våra kunder ytterligare ett                             verktyg att göra snabba och enkla betalningar. Det är ett led i vår ambition att erbjuda de bästa tekniska lösningarna som utgår från kundernas behov, säger Viktoria Steinmann, senior marknadschef på Nordea Sverige, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp McCann Stockholm

Copywriter: Marcus Sjöberg

Art Director: Dan Fredrikson

Designer: Lena Danroth          

Designer: Tobias Vermehren

Designer: Maria Sylwan          

Designer: Marcus Mackie Johansson             

Account Director: Johan Crafoord                   

Account Manager: Annika Appeltofft     

Ämnen i artikeln:

NordeaMcCann Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.