Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mini utforskar kulturella traditioner

Publicerad: 14 november 2011, 10:42
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Bilmärket Mini går i dag ut i en kampanj på Facebook, där besökare kan se fem stycken webb-filmer om olika kulturella traditioner samt vinna en plats i filmerna.


Tillsammans med reklambyrån BSUR och produktionsbolaget Vice har Mini tagit fram fem webb-filmer på temat "All the wrong places", där Miniföraren Elliott Bambrough ger sig ut på olika uppdrag.

Varje uppdrag handlar om en kulturell tradition och de olika filmerna utspelar sig i Japan, Peru, Sydafrika, Sverige och Jamaica.

I den första filmen får tittarna följa med och utforska fenomenet Dekotora, en sorts konstnärlig ombyggnad av bilar, i Japan.

– Denna webb-serie väcker liv i Minis ”Another Day, Another Adventure”-kampanj på ett sätt som bara Mini och BSUR kan. Att arbeta med det likasinnade teamet från Vice har hjälpt oss att avslöja några fantastiska kulturella äventyr som man måste se för att tro på, säger BSUR:s digitala cd, Genevieve Hoey, i ett pressmeddelande.

Filmerna kommer att läggas ut på bilföretagets Facebooksida var tredje vecka.

Till filmerna hör också en tävling på Facebooksidan där deltagare kan tävla om att få vara medpassagerare i en av filmerna.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.