Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mini Getaway till Tokyo

Publicerad: 25 november 2011, 07:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

BMW och Jung von Matts framgångsrika kampanj Mini Getaway Stockholm går på export. I början av december startar biljakten i Tokyo.


Ämnen i artikeln:

BMWMiniJung von Matt

Under nio dagarna kommer Tokyoborna kunna jaga en virtuelll Mini med sina smartphones.

Den som har bilen i sin telefon när tävlingen avgörs vinner en riktig bil.

– Det roliga är att en svensk idé har fått så stort genomslag i Japan, där mobilen är så mycket mer än ett verktyg. Den är en livsstil. Tokyoborna har extremt bra koll, det ställs enorma krav på att vi ska lyckas, säger Magnus Andersson, kreatör på Jung von Matt till dagensmedia.se.

– Men tekniken är skalbar och vi har testat den extremt mycket, så det kommer gå bra, fortsätter han.

Skillnaden från när tävlingen genomfördes i Stockholm förra hösten är att spelytan i Tokyo blir betydligt större – 32 gånger större. Dessutom kan både Iphone- och Android-deltagare delta denna gång, i Sverige fanns appen bara för Iphone.

11 000 personer deltog i Mini Getaway Stockholm.

– Om det blir samma uppslutning som i Stockholm skulle det innebära några hundratusen deltagare, och nu når vi dessutom Androidägarna också säger Magnus Andersson.

Tävlingsappen släpptes i måndags.

– Nedladdningstakten är redan flera gånger högre än den var i Stockholm, så det bådar gott, säger Magnus Andersson.

Tävlingen startar i samband med den prestigefulla bilshowen Tokyo Motor Show.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BMWMiniJung von Matt

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.