Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mindmakers kampanjar mot rasism

Publicerad: 2 April 2014, 11:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:42

Entreprenören Michel Issas antirasistkampanj, som görs i samarbete med pr-byrån, har under de senaste dagarna spridits i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Mindmakers

Med kampanjen, som lanserats genom hashtaggen #mittsverige, vill Michel Issa, 27, skapa en motkraft till främlingsfientliga strömningar i Sverige.

Samarbetet med Mindmakers grundar sig i en gemensam vision mellan de båda.

– Jag fick idén av Mindmakers och deras kreativa chef Christina Saliba som står bakom både idé och koncept. De har hjälpt mig att hitta en plattform för att nå ut med mitt budskap. När de kom tillbaka med den här idén kände jag direkt att det var rätt för att det ligger i linje med mitt eget engagemang, säger Michel Issa till Dagens Media.

Han fortsätter:

– Jag ville visa upp det Sverige jag tror på. Jag vill att fler människor med internationell bakgrund ska få dela och berätta hur det här landet faktiskt har byggts upp med deras hjälp.

Hashtaggen har sedan lanseringen av kampanjen spridits på Instagram och Facebook. Kampanjen kommer att fortsätta drivas under året och Michel Issa hoppas att fler och fler ska ansluta sig.

– Jag hoppas på att skapa debatt på flera olika plattformar, säger han.

Andrea Svanberg

Ämnen i artikeln:

Mindmakers

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.