Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

"Min stora dag" kampanjar för sjuka barn

Publicerad: 9 December 2010, 07:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Organisationen "Min stora dag" drar igång en kampanj på Facebook. "Vi hade tänkt hålla kampanjen hemlig ett tag", säger Claire Rosvall, generalsekreterare på "Min stora dag".


Ämnen i artikeln:

Hilanders

Kampanjen "Drömstatus" går ut på att skriva om sina "önskedrömmar" i sociala medier.

Organisationen har varit i kontakt med flertalet kända personer, som uppmanats att dagligen uppdatera sina statusmeddelanden på Facebook, Twitter och i andra sociala medier med sina drömmar.

Tanken var sedan att få fler och fler att haka på trenden, för att därefter avslöja vad det hela gick ut på, säger Claire Rosvall, generalsekreterare på "Min stora dag".

– Vi hade tänkt hålla kampanjen hemlig ett tag. Den går ut på att man skriver sin dröm, och sedan förklarar man inget annat, säger

Syftet med kampanjen är att sprida kännedom om och skapa uppmärksamhet kring "Min stora dag", samt att främja organisationens insamlingsarbete.

– Det här är ett komplement till våra klassiska insamlingsansträngningar, som en stor del av våra intäkter kommer ifrån, säger Claire Rosvall.

Förhoppningen är att fler upptäcker "Min stora dag" och väljer att stödja deras verksamhet.

En person som redan hakat på kampanjen är författaren Camilla Läckberg. Claire Rosvall vill inte uppge vilka andra som blivit kontaktade, utan hoppas i stället att de avslöjar sig själva genom att stödja kampanjen.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med organisationens reklambyrå Hilanders.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Hilanders

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.