Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Min Stora Dag hyllar givarna personligen

Publicerad: 1 Juni 2011, 07:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:08

Min Stora Dag startar en insamlingskampanj som uppmärksammar bidragsgivarna personligen.


Min Stora Dag samlar in pengar till att förverkliga svårt sjuka barns önskedrömmar. I dag rullar stiftelsen ut en ny kampanj som ska uppmuntra folk att öppna plånböckerna.

Den här gången hyllas ett antal slumpmässigt utvalda bidragsgivare personligen med namn i radiospottar, banners och sökord på Google.

– Vi är otroligt tacksamma gentemot alla privatpersoner som stödjer oss. Den här kampanjen är ett sätt att visa det offentligt och att samtidigt få fler att uppmärksamma oss, säger Richard Fors, kommunikationsansvarig på Min Stora Dag i ett pressmeddelande.

Kampanjen görs i samarbete med Google och Spotify. Hilanders står bakom reklamens utformning.

– Vi tar avstamp i sponsorbudskapen som syns innan program på TV och lägger istället in privatpersoner som sponsorer av de upplevelser som de bidragit till, säger Martin Stadhammar, copywriter på Hilanders, och ger ett exempel.

– På Google har vi köpt deras namn, så när folk söker på till exempel Nils, så står det ”Tack Nils Jeppson för att du förverkligar svårt sjuka barns önskedrömmar”.

Kampanjen startar i dag. Swartling har producerat radioreklamen med Martin Timell och Max Lorentz.

Kampanjfakta

Ansvarig hos MinStoraDag: Richard Fors.

Arbetsgrupp på Hilanders:

Sten Åkerblom, AD

Martin Stadhammar, copy

Olle Hellström, Form / original

Rickard Bäcklin, projektledare

Pia Nilsson-Gabrielsson, produktionsledare

Peter Simons, digitalstrateg

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.