Milks första film för Elkedjan

Guldäggsnominerade göteborgsbyrån Milk har vunnit fyra pitcher av fyra möjliga hittills i år. Nu är det premiär för första filmen med nya kunden Elkedjan.

Förutom Elkedjan har Milk hittills i år vunnit pitcher för linsföretaget Ciba Vision i hela Norden, Ostindiefararen och arbetsklädsföretaget Fristads.

– Jag tror att framgångarna beror på att vi har det senaste åren ligger bakom några kampanjer som har fått stor uppmärksamhet, bland annat det svarta mjölkpaketet inför Earth Hour och Mios Rosa bandet-kampanj, säger Anna Reynold, vd på Milk.

– Flera av pitcherna har vi vunnit mot byråer som är betydligt större än oss, fortsätter hon.

Rosa bandet-kampanjen, där Mio delade ut en rosa kudde med en ”knöl” inuti, nominerades i går till ett guldägg i dm-kategorin.

Kundtillskotten innebär behov av nyrekryteringar. Milk har nyligen anställt en person från CP+B i Göteborg, en från Your Majesty i New York och en sociala medier-expert från Berghs. I dag har byrån 14 medarbetare, och ytterligare två är på väg in.

– Göteborg har haft det tuffare än resten av landet eftersom många byråer här jobbar med bilföretag och b2b-uppdrag. Flera byråer har lagts ner eller slagits ihop. Det är skönt och roligt att gå emot strömmen, säger Anna Reynolds.

Elkedjan-kampanjen, som börjar i TV4 och TV4 Plus i veckan, har producerats av Waytion. OMD är mediebyrå.

Publicerad 2011-03-25 09.27Uppdaterad 2015-12-06 15.16

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: