Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Milko rullar ut ny kommunikation

Publicerad: 1 September 2009, 04:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

”Hjärtat av Sverige” är temat när Milko rullar ut sin nya kommunikation. 300 artiklar har fått ny dekor, sajten har bytts ut och kommunikationskonceptet är nytt.


– Det gamla kommunikationskonceptet hade nått lite av vägs ände, men framför allt ville vi förtydliga Milkos varumärke. Sverige har tidigare varit uppdelat i fyra mejeriregioner, men det har nu brutits upp och konkurrensen har ökat, säger Marcus Hanser, vd på United Power, som ligger bakom kommunikationen.

Byrån har även tagit hjälp av Anna Romson som varit frilansande cd under projektet.

Kampanjen går i butik, på nätet och reklamfilmen ska sändas i TV4 lokalt. Musiken till filmen är en polka specialskriven av Marcus Hanser. Målet är att främst nå en hög lojalitet i ”Milkoland” - Värmland, Dalarna, Jämtland, Hälsingland, Ångermanland och Medelpad.

– Kampanjen ska också bära varumärket utanför Milkoland och ner i Mälardalen. Vi är övertygade om att fler är intresserade av budskapet med garanterad svensk mjölk och god djurhållning.

Mediebyrå är Scream.

Arbetsgrupp

Marcus Hanser, projektledare copy och regissör; Anna Romson, cd; Joakim Sundström, ad;  Henrik Eriksson, copy; Ann-Marie Biresev, produktionsledare; Janeric Karlsson, original; Magnus Stenvinkel, filmproducent och redigerare; Jon Hertov, filmfotograf.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.