Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Milk vinner brons i Clio Healthcare

Publicerad: 19 November 2013, 12:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Milk plockar hem ett brons i tävlingen Clio Healthcare för sin kampanj "Det barnsliga brevet" för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.


Ämnen i artikeln:

Clio Awards

Målet med kampanjen "Det barnsliga brevet" var att visa att Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus är beroende av gåvor från företag och privatpersoner.

Därför skapade Milk annorlunda "tiggarbrev" som skapats av barnen på sjukhuset, tillsammans med copyn ”Ursäkta om brevet ser konstigt ut. Vi lät barnen leka med det ett tag. De gör allt för att få tiden att gå…”

Nu plockar kampanjen och Milk, som enda svenska byrå, hem ett brons i reklamtävlingen Clio Healthcare.

– Att vi, ett barnsjukhus i Sverige, genom denna kampanj får internationell uppmärksamhet är fantastiskt. Att fler i Sverige uppmärksammar oss och på olika sätt bidrar till att göra barnsjukhuset barnsligare gör verkligen skillnad, säger Tomas Gedda, insamlingsansvarig på Stiftelsen Drottning Silvias Barnsjukhus, i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Clio Awards

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.