Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Miljoner i potten för bästa Superbowlreklamen

Publicerad: 18 November 2013, 12:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Nu välkomnas svenska chipsälskare att tävla i Doritos årliga reklamfilmstävling i samband med Superbowl.


En miljon dollar och möjligheten att ses av 110 miljoner tittare. Det är priset i chipstillverkaren Doritos Superbowltävling.

Superbowl är finalmatchen i USA:s nationella liga i amerikansk fotboll. Varje år utlyser Dorito en tävling där tittarna uppmanas att skicka in sina egna reklamfilmer.

Nytt för i år är att tävlingen är öppen för svenskar. Förutom förstapriset på en miljon dollar och VIP-biljetter till matchen åt fem finalister kommer två vinnarfilmer att visas upp på skärmen i pausen.

– En placering på vinnarpodiet kan vara kickstarten för en seriös karriär. Vinnarfilmen exponeras på största möjliga scen i reklamfilmssammanhang, säger Emil Brockenhuus-Schack, brand manager hos Pepsi Co, som äger Doritos i ett pressmeddelande.

Sociala medier-byrån Patchwork kommer att driva kampanjen på den svenska marknaden

Enligt Emil Brockenhuus-Schack är syftet med samarbetet att etablera en större närvaro i sociala medier på den nordiska marknaden i samband med kampanjen.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.