måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Mikkelsen lyfte Fritidsresor

Publicerad: 27 augusti 2010, 06:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

Fritidsresors har gjort sin bästa vinterförsäljning någonsin, enligt egna uppgifter. Nu talar researrangören om en ”Mads Mikkelsen-effekt”.

Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsExpressen.seLottie KnutsonFritidsresorCarat

MS

Martin Schori


Fritidsresor gick tidigare i augusti ut i en massiv kampanj för sina Thailandsresor, frontad av den danska skådespelaren Mads Mikkelsen.

Kampanjen har gått i tv och utomhus, samt på webben, till exempel med en stor takeover på Expressen.se.

Och den har gett frukt, enligt Fritidsresor. Försäljningen har ökat med 36 procent jämfört med perioden före kampanjstart.

– Fritidsresor tar marknadsandelar och visar sin historiskt starkaste vintervecka någonsin, säger kommunikationsdirektören Lottie Knutson i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen i samarbete med byråerna Scholz & Friends och Carat. Bacon är produktionsbolag.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev