Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Mikkelsen lyfte Fritidsresor

Fritidsresors har gjort sin bästa vinterförsäljning någonsin, enligt egna uppgifter. Nu talar researrangören om en ”Mads Mikkelsen-effekt”.


Publicerad 2010-08-27 06:12
Uppdaterad 2015-12-06 15:41

Ämnen i artikeln:

Scholz Friends

Dela artikeln:

Fritidsresor gick tidigare i augusti ut i en massiv kampanj för sina Thailandsresor, frontad av den danska skådespelaren Mads Mikkelsen.

Kampanjen har gått i tv och utomhus, samt på webben, till exempel med en stor takeover på Expressen.se.

Och den har gett frukt, enligt Fritidsresor. Försäljningen har ökat med 36 procent jämfört med perioden före kampanjstart.

– Fritidsresor tar marknadsandelar och visar sin historiskt starkaste vintervecka någonsin, säger kommunikationsdirektören Lottie Knutson i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen i samarbete med byråerna Scholz & Friends och Carat. Bacon är produktionsbolag.

Martin Schori

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.