Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Microsoft skrotar Nokia

Efter Microsofts köp av den finska mobiljätten försvinner varumärkesnamnet Nokia, skriver kampanje.com.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 30 April 2014, 06:58
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:39

Ämnen i artikeln:

NokiaMicrosoft

Det var i höstas som Microsoft aviserade köpet av Nokias mobildivision för crika 47 miljarder kronor. Först nyligen blev dock affären, som ger Microsoft en marknadsandel på 14 procent av den globala mobilmarknaden, helt klar.

Enligt norska kampanje.com väljer nu Microsoft att inte använda namnet Nokia för sina smartphones.

Så sent som 2010 ansågs Nokia vara ett av Europas starkaste varumärken, enligt kampanje.com.

Ämnen i artikeln:

NokiaMicrosoft

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.