Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Microsoft ömsar skinn med Windows 8

Publicerad: 26 Oktober 2012, 07:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:06

Med nya Windows 8 ändrar Microsoft profil totalt. Nu ska utseende och design stå i fokus.


Det nya operativsystemet Windows 8, som släpps globalt på fredag, är startskottet för det nya Microsoft, enligt svenska marknadschefen Sabina Rawisala Hägglund.

– Vi ömsar skinn och blir snyggare. Användarvänlighet och design hamnar i fokus, säger hon.

I Sverige sker lanseringen med en stor reklamkampanj som pågår ända till juni nästa år. Lanseringen görs tillsammans med IUM, Jung, Wunderman i Köpenhamn och pr-byrån JMW.

Huvudmedier är tv kompletterat med webb, utomhusreklam och butiksreklam tillsammans med återförsäljarna.

Kampanjen är global, signerad CP+B, och Microsofts svenska marknadsavdelning har valt att inte förändra den för den svenska marknaden.

Läs mer om nya Microsoft och lanseringen av Windows 8 i Dagens Media nummer 18 eller i DM Plus.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.