Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Microsoft kampanjar med designers

Microsoft tar hjälp av tre industridesigners i en ny kampanj.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 20 November 2013, 04:41
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:56

Ämnen i artikeln:

Microsoft

Tre industridesigners, som Microsoft kallar inspiratörer, ska under sex månaders tid jobba med att ta fram nya produkter och lösningar som ska underlätta i arbetslivet där många jobbar hemifrån. Det hela kan följas i sociala medier.

Kampanjen är en del av Microsofts initiativ ”Jobba hemma”-dagen, som it-jätten drivit i två år.

Kampanjen avslutas med en vernissage 10 april i Stockholm där inspiratörerna ska presentera sina lösningar.

– Som ung entreprenör är detta en fantastisk möjlighet. Jag ser fram emot att få bidra med min kreativitet för att få fram innovativa koncept som kan främja flexibelt arbete, säger Mikaela Rehnmark, en av inspiratörerna och industridesigner i det egna företaget R-ID.

Microsofts inspiratörer

Mikaela Rehnmark, nyutexaminerad Industridesigner som driver eget företag. Har bland annat designat en möbel för Arlanda.

Bashar Mansour, Industridesigner som driver eget företag inom design och produktutveckling.

Björn Fjaestad, studerar industridesign vid Lunds Tekniska Universitet.

Ämnen i artikeln:

Microsoft

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.