Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Microsoft i experimentkampanj

Microsoft genomförde nyligen ett experiment i Stockholms tunnelbana. Nu blir experimentet en reklamkampanj.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 03 Juni 2016, 11:21
Uppdaterad: 22 September 2016, 07:13

Ämnen i artikeln:

MicrosoftJMW

Microsoft lät ställa upp en interaktiv reklamskylt i Stockholms tunnelbana för att fånga in förbipasserande. När en person närmade sig reklamskylten uppenbarade sig ett skelett som speglade personens rörelser och sen gav tydliga uppmaningar till mindre korrigeringar för att bära bättre.

På plats fanns också en legitimerad naprapat som gav konkreta råd till ett hundratal resenärer som interagerade med skärmen.

Nu har experimentet blivit reklamfilm, som ska rulla i både köpta och egna kanaler.

Reklamfilmen har redan hunnit uppmärksammas i en rad länder, som Australien, Mexiko, Frankrike och USA.

– Det är väldigt roligt att vår reklamfilm uppmärksammas långt bortom Sveriges gränser. Med filmen vill vi visa att en ny och lättare dator kan vara ett sätt att bära bättre, säger Johanna Snickars, kommunikationschef på Microsoft, i ett pressmeddelande. 

Bakom kampanjen står JMW.

Ämnen i artikeln:

MicrosoftJMW

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.