Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Miami öppnar passexpedition

Publicerad: 7 Maj 2010, 08:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

BK Häcken vill locka besökare till sina matcher med särskilda pass för hisingsbor.


– Vi vill ge öborna en dunk i ryggen, säger Marcus Jodin, marknadschef för BK Häcken.

Passexpeditionen öppnade imorse vid Hjalmar Brantingsplatsen och vid 11-tiden hade man utfärdat runt 350 pass. Passet kommer med olika erbjudanden och tanken är att det ska leva vidare i flera år.

– Vi är stolta över vår tillhörighet här på Hisingen, det här är ett sätt att stärka lokalpatriotismen och öka intresset för klubben.

Behöver lokalpatriotismen stärkas?

–  Den är okej, Hisingen har haft lite mörka rubriker kring sig. Det speglar inte bilden som finns här, vi är stolta.

Kampanjen är gjord av Miami som också låg bakom BK Häckens pizza-kampanj förra året, där kartongen kom i fotbollsklubbens färger och en fribiljett till matcher följde med. Passet är en fortsättning på den kampanjen, som riktar in sig till studenter och människor med annan bakgrund än svensk.

–Miami är helt rätt byrå för oss, vi vill göra saker som är lite speciella, för vi är lite speciella. Miami vill också göra annorlunda saker. Vi har ett trevligt samarbete sen ett år tillbaka, det är som ett gammalt äktenskap, säger Marcus Jodin.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.