Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Metro och SOS Barnbyar kampanjar för utsatta barn i Kambodja

Samarbetet som lanseras i dag ska genom en reportageserie och insamling hjälpa utsatta barn i Kambodja.

Andrea Svanberg


Publicerad: 28 April 2014, 12:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:39

Ämnen i artikeln:

SOS BarnbyarMetro

För andra året i rad kampanjar SOS Barnbyar och Metro tillsammans till förmån för utsatta barn i Kambodja.

Från och med i dag kommer Metros reportageserie från Kambodja att publiceras i tidningen.

En stor insamlingskampanj ska också hjälpa till att stärka utsatta familjer samt göra att fler barn kan gå i skolan.

– Samarbetet med SOS Barnbyar är otroligt viktig för oss och en chans att göra skillnad på flera plan. I år utökar vi aktiviteterna och vi ser mycket fram emot att se vad vi kan åstadkomma med gemensamma krafter, säger Jenny Bloth, ansvarig projektledare på Metro, i ett pressmeddelande.

Arbetsgruppen bakom insamlingskampanjen står Metro och SOS Barnbyar för.

Arbetsgrupp

Projektledare: Jenny Bloth, Metro

Art Director: Gabriella Frankander, Metro

Projektledare: Linda Kaplan, SOS Barnbyar

Produktionsansvarig: Lisa Licheri, SOS Barnbyar

Ämnen i artikeln:

SOS BarnbyarMetro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.