Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Metro lanserar ny kampanj – ska få studenter att rösta

Publicerad: 8 November 2013, 09:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:57

Fler studenter ska rösta. Det är målet med Metro Students nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

Metro

Valdeltagandet bland unga var sämre än tidigare i valet 2010. Dessutom är kunskapen om vad Sveriges olika partier tycker låg.

Därför drar Metro Student igång den nya kampanj ”Dags att bry sig” som ska kicka igång engagemanget hos Sveriges studenter.

– Statistik visar att studenter bestämde sig en vecka innan valet vilket parti de skulle rösta på. Vi vill slå ett slag att tänka till lite extra innan de röstar, säger Annika Reimertz, produktchef på Metro Student, till Dagens Media.

I kampanjen ska Metro Student plocka fram lättillgänglig information för studenterna, så att man lätt kan sätta sig in i varje partis tyckande. Detta skall publiceras både digitalt och i print.

Annika Reimertz har höga förväntningar på kampanjen.

– Valet är en stor grej. Det ska bli spännande att se om det blir någon förändring. Nu hoppas vi fler ska ta till sig av informationen och bli mer pålästa inför nästa val, säger hon.

Malin Ljungberg

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.