Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Metro i global kampanj

Publicerad: 10 Februari 2011, 12:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Metro kör för första gången en global varumärkesbyggande kampanj.


Ämnen i artikeln:

Metro

Kampanjen har temat ”Read more. Know more. Live more”.

– Vi vill dramatisera vad unga människor får ut av Metro, säger Christian Quarles, global marknadsdirektör på Metro.

Kampanjen ska rulla i samtliga Metroländer under 2011. Det blir tv, radio, print, utomhus och webb.

Det är första gången som Metro går ut i en global varumärkeskampanj.

– Det känns extra spännande. Vi har under de senaste åren investerat stort i att höja kvalitén på nyhetstidningen i kombination med en omfattande utveckling av nya produkter och tjänster. Nästa steg är att bygga Metro till ett starkare globalt och lokalt varumärke med målet öka läsares och annonsörers preferens för Metro.

Reklamfilmen är 45 sekunder lång och animerad i 3D av Filmtecknarna. Även Morris Pinewood, Colony och Funlab Recordings är inblandade i kampanjen.

Arbetsgrupp

Christian Quarles, marknadsdirektör, Metro International

Luis Rebola, global marknadschef, Metro International

Mattias Frodlund, cd, Morris Pinewood Stockholm

Jesper Eronn, copy

Per Hellberg, kundansvarig och planner

Ann Krogstad, byråproducent, Colony

Sven Prim, fotograf

Boris Nawratil, David Nord and Jonas Dahlbeck, regissörer, Filmtecknarna

Johan Edström and Niklas Adolfsson, producenter, Filmtecknarna

Peo Häggström, ljuddesigner, Funlab Recordings

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.