Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Metro i global kampanj

Metro väljer att marknadsföra sin fototävling ”Metro Photo Challenge” med en kampanj som målgruppen inte kan läsa.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 02 September 2013, 11:36
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:36

Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsMetro

Kampanjen, framtagen av reklambyrån Scholz & Friends, har budskapet ”The universal language”, vilket bygger på tanken att bilden är världens universella språk.

Och i dagens utgåva av Metro är just bilden den enda läsarna förstår, då texten är skriven på ett helt annat språk. I exempelvis Madrid blir det en rysk version, och i Moskva får läsarna en kinesisk version.

– Vi är naturligtvis jätteglada att få ansvaret att hjälpa Metro International med deras globala kampanj. Ett företag som verkligen ser möjligheter och inte hinder, då en stor del av utmaningen har varit att få kampanjen att fungera globalt över alla deras marknader i både print och online som är en stor del av kampanjen. Det är ett givetvis ett tacksamt sätt att utnyttja metros egna medier för detta syfte, då vi når en mycket

stor publik världen över, även om logistiken för metro har varit krävande för att få ihop kampanjen på alla marknader världen över, säger Arvid Svanvik, cd på Scholz & Friends, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Metro:

Vice President, Global Commercial, Marketing & Logistics Director: Jeremy Bryant

Global Marketing Manager: Johanna Runebjörk

Scholz & Friends:

CD: Arvid Svanvik

AD: Stefan Nuth

AD: Anders Hellström

Copy: Fabian af Ekenstam

Account Manager: Alexander Gauffin

Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsMetro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.