Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Merci vill få oss att tacka varandra

Publicerad: 4 Oktober 2013, 06:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

"Nationella tackveckan" har instiftats av merci för att hylla vardagshjältarna.


Just nu pågår chokladtillverkaren Storcks kampanj "Nationella tackveckan" i centrala Stockholm. Förutom att bjuda på choklad ger merci stockholmarna chansen att nominera sin vardagshjälte.

– En vardagshjälte kan vara allt ifrån den som hjälpte dig upp när du trillade med cykeln, till grannen som alltid ställer upp och passar hunden eller vattnar blommorna när du reser bort, säger Karin Sandberg, brand manager på Storck som tillverkar merci till Dagens Media.

Tackveckan är en nationell kampanj som pågår på olika ställen i landet för femte året i rad. Förra året fick merci in 5 000 nomineringar. Den som blir nominerad har chansen att få en ask merci hemskickad till sig

– Det är en osjälvisk kampanj. För oss är det inte själva chokladen som egentligen är det viktiga i vinsten, utan att de som vinner får den personliga nomineringen, säger Karin Sandberg.

Vem skulle du själv nominera?

– Jag skulle definitivt nominera mina föräldrar som alltid ställer upp för mig och passar min katt.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.