Kampanjer
Mer får ny design
Publicerad: 7 april 2017, 08:56
Uppdaterad: 7 april 2017, 08:59
Mer får ny design. Foto Garberg Project.
Den svenska juiceklassikerns nya kostym har inspirerats av klassiska svenska sagoböcker: "Vi har velat dramatisera det svenska och naturliga i produkten".
Ämnen i artikeln:
Garbergs ProjectUnder våren får den svenska juiceklassiken "Mer" nytt utseende. Drycken, som har funnits sedan 1962, har designats om av Garberg project. Först ut med nytt utseende är är förpackningen med sugrör.
Peter Herrmann på Garberg project har varit ansvarig designer:
– Vi har velat dramatisera det svenska och naturliga i produkten. Målet är att förmedla en känsla av trälådor och rå kartong långt från den grälla eurodesign som ofta dominerar i hyllorna, kommenterar han i ett pressmeddelande.
Inspirationen har hämtats från klassiska svenska barnböcker av Ilon Wikland, Elsa Beskow och Sven Nordqvist. Gömd bland illustrationerna finns även kuriosa om ingredienserna och deras ursprung.
– Vår minsting har genomgått en naturlig utveckling och uppdaterats både på in- och utsidan utan att förlora vad som gör varumärket unikt, säger Anna Brolin, varumärkeschef för Mer i Sverige.