Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Memira vill visa hur härligt det är att leva utan glasögon

Publicerad: 26 september 2016, 12:15
Uppdaterad: 26 september 2016, 12:55

Memiras nya norden-kampanj frontas av bland andra MMA-fightern Joel Moya Schöndorff, och ska visa hur mycket lättare det är att leva utan glasögon och linser som hinder.


– Glasögon och linser är hinder i människors liv. De hindrar dig olika mycket så klart, men de hindrar dig. Vare sig du är boxare eller ska tömma diskmaskinen. Vi vill hjälpa människor att leva livet fullt ut, säger Per Hednert, marknadsdirektör på Memira, i ett pressmeddelande.

Kampanjen riktar sig till människor med synfel och vill förstärka insikten att ögonlaser är ett relevant och likvärdigt alternativ till glasögon och linser.

– De allra flesta som gör en behandling vittnar om att det är som att de får ett nytt liv. Och slår du ut kostnaden du lägger på linser över ett liv så är det dessutom en besparing, särskilt för alla de som har möjlighet att betala med bruttolöneavdrag, fortsätter Per Nednert.

Filmen, som klipps i flera versioner anpassade efter kanal och målgrupp och stöttas av banners och print, kommer bland annat att visas i playkanalerna, Facebook och Youtube under oktober i Sverige, Norge och Danmark. Målgruppen är alla som har glasögon och linser, med fokus på dem i åldern 20-39 år.

Såväl idén som produktionen är från Svensson Kommunikation som nyligen har utvecklat sitt erbjudande till att även omfatta egenproducerad film och ljud.

Medverkade i filmen gjorde bland annat MMA-fightern Joel Moya Schöndorff som också är en nöjd Memira-kund och kan träna och tävla obehindrat sedan han gjorde sin ögonoperation.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.